ACFE
Site Web
À propos
L’Association canadienne pour la formation des enseignants (ACFE) encourage le dialogue sur la formation à l’enseignement et favorise la recherche et la collaboration dans ce domaine. L’ACFE est une association membre de la Société canadienne pour l’étude de l’éducation (SCÉÉ).
Collection de polygraphies :
2018 || Professional ethics and law for Canadian teachers, édité par Bruce Maxwell, Nick Tanchuk, & Carly Scramstad
2017 || Initial Teacher Education in Ontario: The First Year of Four-Semester Teacher Education Programs, édité par Diana Petrarca and Julian Kitchen
2016 || Canadian Perspectives on Initial Teacher Environmental Education Praxis, édité par Douglas D. Karrow, Maurice DiGiuseppe, Paul Elliott, Yovita Gwekwerere, and Hilary Inwood
2015 || Handbook of Canadian Research in Initial Teacher Education, edité par Thomas Falkenberg
2015 || The Complexity of Hiring, Supporting, and Retaining New Teachers Across Canada, edité par Nancy Maynes et Blaine E. Hatt
2015 || Drama, Theatre and Performance Education in Canada: Classroom and Community Contexts, edité par Mindy Carter, Monica Prendergast et George Belliveau
2013 || Foundations in Teacher Education: A Canadian Perspective, edité par Theodore Michael Christou et Shawn Michael Bullock
2012 || Canadian Perspectives in the Self-Study of Teacher Education Practices
2009 || Key notes in Teacher Education: CATE Invited Addresses 2004-2008
Publications de colloque de travail de l’ACFE :
2017 || Globalization and Diversity: What does it mean for Teacher Education in Canada?, édité par Julie Mueller & Jodi Nickel. https://cate-acfe.ca/wp-content/uploads/2019/11/Final-Working-Conference-Book-Halifax-2017.pdf
2016 || What Should Canada’s Teachers Know?, édité par Mark Hirschkorn and Julie Mueller http://drive.google.com/file/d/0B-36OcipMmoPbTdia2hrN1F5RjQ/view
2015 || Change and progress in Canadian teacher education, edité par Lynn Thomas et Mark Hirschkorn.
2014 || Becoming Teacher: Sites for Teacher Development in Canadian Teacher Education
2013 || What is Canadian about Teacher Education in Canada? Multiple Perspectives on Canadian Teacher Education in the 21st Century
2011 || The Question of Evidence in Research in Teacher Education in the Context of Teacher Education Programs in Canada, Volume 1
2011 || The Question of Evidence in Research in Teacher Education in the Context of Teacher Education Programs in Canada, Volume 2
2010 || Field Experience in the Context of Reform of Canadian Teacher Education Programs, Volume 1
2010 || Field Experience in the Context of Reform of Canadian Teacher Education Programs, Volume 2
Président
Leyton Schnellert
The University of British Coluimbia
leyton.schnellert arobase ubc.ca
Groupes d’intérêt particulier
- Association canadienne pour la recherche pré-scolaire (ACRPS)
- Technologie et formation des enseignantes et enseignants (TEFE) [version anglaise]
- Groupe sur l’autoapprentissage et les méthodes de formation à l’enseignement (GAMFE) [version anglaise]
- Groupe sur la formation à l’enseignement en éducation physique et santé (GEFEEP) [version anglaise]
- Association canadienne de la recherche-action en éducation (ACRAÉ)